صفحه اول | درباره موسسه | نقشه سایت | تماس با ما
نام کاربری رمز ورود ورود برای همیشه دریافت رمز عبور عضویت در سایت
 
 
آب پرتقال و جلوگيري از سنگ كليه
آب پرتقال از تشكیل سنگ كلیه پیشگیری می‌كند.
نوشیدن روزانه یك لیوان آب پرتقال بهتر از سایر انواع مركبات در پیشگیری از تشكیل مجدد سنگ كلیه موثر است.
محققان مركز پزشكی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس می‌گویند بسیاری از مردم تصور می‌كنند آب تمامی مركبات از تشكیل سنگ كلیه جلوگیری می‌كنند. درحالی كه همه مركبات چنین تاثیری ندارند.
پرتقال به علت دارا بودن "سیترات " از تشكیل سنگ كلیه جلوگیری كرده و خطر تشكیل سنگ را كاهش می دهد.
دكتر كلاریتا آدوینا نویسنده این تحقیق می‌گوید برای جلوگیری از تشكیل سنگ كلیه باید تغییراتی در تغذیه و شیوه زندگی بیمار داده شود و سیترات پتاسیم افزوده شود. این ماده میزان تشكیل سنگ جدید را در كلیه بیماران كاهش می‌دهد.
آب پرتقال نقش مهمی در جلوگیری از تشكیل سنگ كلیه دارد و در بیمارانی كه بدن آنها تحمل سیترات پتاسیم را ندارد مفید است.
انواع مركبات به علت دارا بودن "سیترات " از تشكیل سنگ كلیه جلوگیری كرده و خطر تشكیل سنگ را كاهش می دهند.طعم ترش مركبات به خاطر وجود سیترات در آنهاست. ولی محققان آب پرتقال و لیمو را مقایسه كردند و دریافتند آب پرتقال تاثیر بیشتری در كاهش خطر تشكیل سنگ جدید در كلیه دارد.
 
نظر ها
افزودن جدید
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
 
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< بعد   قبل >
 
 

سخن بزرگان

اميد بشر مثل بال براي فرشتگان است.

                 (ويكتور هوگو) 

 

ورود به سایت






دریافت رمز عبور
عضویت در سایت

آمار

بازدیدکنندگان: 803375